بيمه باربري

درباره بيمه

بيمه باربري

بيمه حمل و نقل كالا يا بيمه باربري ، قديمي ترين رشته در بيمه هاي بازرگاني است. در اين نوع بيمه خسارت هاي وارد شده به كالا در اثر وقوع خطرهاي بيمه شده در مسير حمل جبران ميشود و بيمه‌گر در مقابل‌ دريافت‌ حق‌بيمه‌ متناسب‌ با پوشش‌ بيمه‌اي‌ ازبيمه‌گزار، تعهد مي‌كند كه‌ چنانچه‌ كالاي‌ مورد بيمه‌ در جريان‌ حمل‌ و جابجايي‌ ازمبدأ به ‌مقصد مندرج‌ در بيمه‌نامه‌ و به ‌علت ‌وقوع ‌يكي ‌از خطرات ‌مندرج‌ در بيمه‌نامه ‌تلف‌ و يا دچار خسارت ‌شد و يا بيمه‌گزار براساس‌ قوانين‌ و مقررات ‌بين‌المللي‌ متحمل ‌پرداخت‌ هزينه‌هايي‌گرديد، زيان‌ وارد به‌كالا را جبران‌ كرده‌ و هزينه‌ها را هم‌ بپردازد.انواع بيمه حمل و نقل كالا شامل حمل و نقل داخلي, صادراتي, وارداتي و ترانزيت كه به صورت زميني، دريائي، هوائي و يا تركيبي از آن ها با حداقل نرخ ممكن، تحت كلوزهاي مختلف (A,B,C & Total Loss)و براي پوششهاي متفاوت توسط اين شركت ارائه مي‌شود.


معرفي انواع بيمه باربري 

بيمه نامه باربري وارداتي:

اين بيمه‌نامه يكي از اسناد مورد نياز جهت گشايش اعتبار در بانك‌ها بوده و خطراتي‌ كه‌ در حين حمل، كالاهاي‌ خريداري‌شده از كشورهاي مختلف جهان به مقصد ايران را تهديد مي‌كند تحت پوشش‌ قرار مي‌ دهد.

بيمه نامه باربري صادراتي:

اين بيمه‌نامه كالاهايي كه از ايران به مقصد كشورهاي خارجي حمل مي گردند و بر اساس شرايط فروش نياز به بيمه‌نامه صادراتي دارند، را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

بيمه نامه باربري ترانزيت:

مبدأ و مقصد برخي از حمل‌ها در خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران بوده و كشور ايران تنها در مسير حمل قرار دارد. براي تحت پوشش قرار دادن محمولاتي كه به اين روش حمل مي‌گردند بيمه نامه هاي باربري ترانزيت صادر مي‌گردد.

بيمه نامه باربري داخلي:

بيمه نامه‌هاي باربري داخلي يكي از بيمه‌نامه هاي باربري است كه صاحبان كالا جهت تحت پوشش قرار دادن محموله هايي كه مبدأ و مقصد حمل آنها يكي از شهرهاي ايران مي‌باشند، آن را تهيه مي‌نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.