بیمه عمر

درباره بيمه

بیمه عمر





دولت فدرال برنامه بیمه عمر گروهی کارمندان فدرال (FEGLI) را در 29 اوت 1954 تأسیس کرد. این برنامه بزرگترین برنامه بیمه عمر گروهی در جهان است که بیش از 4 میلیون کارمند و بازنشسته فدرال و همچنین بسیاری از اعضای خانواده آنها را پوشش می دهد
در 1 فوریه 1884 معرفی شد. این بیمه نامه به عنوان یک طرح رفاهی به نفع کارکنان پست آغاز شد و بعداً در سال 1888 به کارکنان بخش تلگراف تعمیم یافت. در سال 1894، PLI پوشش بیمه ای را به کارمندان زن گسترش داد. دپارتمان P&T سابق در زمانی که هیچ شرکت بیمه دیگری زندگی زنان را پوشش نمی داد. این قدیمی ترین شرکت بیمه عمر در این کشور است. در طول سالها، PLI بطور قابل ملاحظه ای از چند صد سیاست در سال 1884 به بیش از 50 سیاست Lacs در 31.03.2021 افزایش یافته است. اکنون کارکنان دولت های مرکزی و ایالتی، خدمات دفاعی و شبه نظامی، شرکت های بخش عمومی، بانک ها، موسسات آموزشی، ارگان های محلی، متخصصان (مانند پزشکان، مهندسان، حسابداران رسمی، MBA، وکلا و غیره) و کارمندان شرکت ها را پوشش می دهد. فهرست شده در بورس ملی (NSE) / بورس اوراق بهادار بمبئی
. .

اکثر کارمندان واجد شرایط پوشش FEGLI هستند. FEGLI بیمه عمر گروهی را ارائه می دهد. به این ترتیب، هیچ ارزش نقدی یا ارزش پرداختی ایجاد نمی کند. این شامل پوشش بیمه عمر پایه و سه گزینه است. در بیشتر موارد، اگر یک کارمند جدید فدرال هستید، به طور خودکار تحت پوشش بیمه عمر پایه قرار می گیرید و دفتر حقوق و دستمزد شما حق بیمه را از چک حقوق شما کسر می کند، مگر اینکه از این پوشش چشم پوشی کنید. علاوه بر بیمه پایه، سه نوع بیمه اختیاری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. برای انتخاب هر یک از گزینه ها باید بیمه پایه داشته باشید. برخلاف Basic، ثبت نام در بیمه اختیاری به صورت خودکار نیست -- شما باید برای انتخاب گزینه ها اقدام کنید.

هزینه بیمه پایه بین شما و دولت تقسیم می شود. شما 2/3 کل هزینه را پرداخت می کنید و 1/3 را دولت می پردازد. سن شما بر هزینه بیمه پایه تاثیری ندارد. شما هزینه کامل بیمه اختیاری را می پردازید و هزینه بستگی به سن شما دارد.

دفتر بیمه عمر گروهی کارمندان فدرال (OFEGLI)، که یک نهاد خصوصی است که با دولت فدرال قرارداد دارد، مطالبات را تحت برنامه FEGLI پردازش و پرداخت می کند.

ماشین حساب FEGLI
ماشین حساب FEGLI به شما امکان می دهد ارزش اسمی ترکیبات مختلف پوشش FEGLI را تعیین کنید. محاسبه حق بیمه برای ترکیب های مختلف پوشش؛ ببینید چگونه انتخاب گزینه های مختلف می تواند میزان بیمه عمر و کسر حق بیمه را تغییر دهد. و ببینید که چگونه بیمه عمر انجام شده در بازنشستگی در طول زمان تغییر خواهد کرد


بیمه عمر قراردادی است که به موجب آن شرکت بیمه متعهد می شود در صورت وقوع حادثه ای که مربوط به جان انسان باشد، در ازای پرداخت حق بیمه به عنوان پاداش از بیمه گذار در قبال ریسک متحمل شده، مبلغی یکجا یا مستمری بپردازد.

علاوه بر پوشش ریسک خاص، حق بیمه شامل کلیه هزینه های مربوط به اخذ و اداره قرارداد (معروف به بارگیری) می شود. طرفین قرارداد عبارتند از: شرکت بیمه، بیمه شده، بیمه گذار پرداخت کننده حق بیمه و ذینفعی که وجه را از شرکت بیمه دریافت می کند. بیمه شده، بیمه گذار و ذینفع ممکن است همان شخص باشد. این نوع قراردادها را می توان به دو دسته از نظر مفهومی متمایز تقسیم کرد: سیاست هایی با پوشش ریسک خالص و سیاست های صرفاً سرمایه گذاری. از سوی دیگر، صندوق‌های بازنشستگی، دسته‌بندی خاصی از بیمه‌نامه‌ها هستند که به اهداف رفاهی اختصاص یافته‌اند، بنابراین مورد به مورد بر اساس قوانین ملی بازنشستگی و رفاه و معمولاً به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
. بیمه عمر پستی (PLI) (BSE)
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.